5 bra saker med kokosfett

Kokosfett verkar vara en ny trend som blir allt mer inom skönhet och även inom naturlig skönhet. Jag kom i kontakt med det när jag var hos min nageltjej. Hon tipsade mig om det och jag tänkte att det ju alltid är roligt att testa nya saker. För mig som är en riktig torris kan olja inte bli annat än bra! Efter att ha testat det har jag insett att det är bra till en hel del saker:
 
 
1. Kroppsolja
Det är ingen överraskning direkt men det kommer bäst till sin rätt när jag har burken i duschen medan jag duschar eftersom den då smälter en aning. När jag sen har duscht klart häller jag bara oljan över mig och smörjer in. Ut ur duchen och badda med handduken - inte torka! :p Och sen lufttorkar jag. 
 
2. Peeling
Om man såhär på vintern får flagor ovanför ögonen och läpparna kan man dutta på lite olja. Låt det torka in och sen kan man peela bort det med fingret. Skonsammarre än frottehanddukar.
 
3. Raka Benen
Smörj in och raka, simple as that! Kokosfett är naturligt anticeptiskt så du behöver inte smörja in efteråt. 
 
4. Exfoliering
Ta en tesked olja, och en knapp tesked bakpulver. Blanda och applicera i ansiket med händerna eller en sminkborste. Låt verka i någon minut och skölj sen av med ljummet vatten.
 
5. Hårolja
Smält lite fett i handflatan och applicera i hårtopparna efter styling eller på morgonen om du vill att håret ska få lite extra lyster.
 
Det sägs även att det är bra att äta för att det förebygger en rad sjukdomar som flera typer av cancer, att det är detoxande och sänker kolesterolvärdet. Jag vågar inte sia om huruvida det är sant eller inte och verkligen inte utan att kunna backa upp det med bra källor. Hursom helst har man inget att förlora på att köpa en burk. Det är inte dyrt och går att hitta på större ICAn typ Kvantum och Maxi, i hälsobutiker och på internethälsobutiker.
 
Happy coconutting!

Kommentarer
Postat av: B R O W N S U G A R

Bra med flera användningsområden :D

2013-01-26 @ 14:57:15
URL: http://www.brownsugar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0