Recension: Patene

Patene ska ju återlanseras på den svenska marknaden efter att har varit borta ett tag. Jag fick hem ett litet startkit med schampo, balsam och hårinpackning. Jag har ganska tjockt hår som tenderar att bli frissigt ibland så jag fick hem serien Repair & Protect. Jag har använt det i ett par veckor och jag är himla nöjd faktiskt! Både schampot och balsamet är mjukt, drygt, luktar gott och håret känns lent och starkt när det har torkat.


Även inpackningen är bra. Det gör vad man förväntar sig av en inpackning - mjukgör och stärker utan att håret känns fett. Tycker speciellt om designen på burken eftersom man locket är precis som på en vanlig schampoflaska - man flippar upp den istället för att behöva bråka med skruvlock i duschen. Mycket praktiskt! Konstigt att ingen har kommit på det förut :)

Det enda minuset är utseendet som jag tycker ser lite plastigt och tråkigt ut, men innehållet gillar jag skarpt. Perfekt om man inte vill köpa salongsschampo!

Betyg: 4/5 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0