Mina produkter för läpparna

Jag tänkte visa vilka produkter jag just nu har för läpparna som jag antingen har fått eller köpt.
 
 
1. Glossybox Lipstick - Glossy Pink
Ett läppstift jag fick med Glossybox augustibox. Det är en lite knepig färg för mig men den funkar helt ok. Det är tillverkarna av Illamasqua som har gjort det vilket egentligen inte säger mig så mycket men jag vet att många gillar Illamasquas produkter. Jag har dock aldrig testat nåt från dem, även om jag är väldigt sugen på att klicka hem nåt. Den är mjuk och skön i konsistensen och håller rätt bra men blöder en del, dvs flyter ut. Jag har den då och då till vardags. 
 
2. Make Up Store Gloss Lips
Den här färgen vad jag rätt skeptisk till innan jag testeade den men när den väl var på såg jag att färgen faktiskt är riktigt fin. Lagom mycket skimmer och det sitter bra under dagen och är bra pigmenterat. Fin höstfärg!
 
3. Försvarets Hudsalva
En närmre beskrivning känns överdrivet men det vet ju nästan alla vid det här laget att denna är den ultimata allprodukten för vintertorra svenskar. En rolig anekdot är att modeller i bland annat New York också tycker väldigt mycket om dessa och brukar köpa dem för dyra pengar på speciella hudapotek.
 
4. Lipsmacker - Vanilla
Som mjukgörare är den väl inte den bästa i gamet men den ger lite glans och luktar framförallt supergott av godis-kolaflaskor. Barndomsminnen flashar förbi när jag stryker på denna. Jag brukar ha den på helgen när jag går hemma med en osminkad look. Den svider lite på läpparna men det beror nog mer på min känsliga hy än produkten i sig. 
 
5. Face Lip Gloss
Tyvärr har trycket på denna skavts bort efter att den har legat i väskan så jag vet inte vilken färg det är men den är röd som synes ;) och drar åt hallonrött. Inte helt min nyans denna heller. Jag har svårt att hitta en bra röd nyans och denna är nog lite för kall för mig. Den blöder även lite grann men jag har ibland använt den ovan på ett rött läppstift och det har funkat jättebra.
 
6. Natuvive Super Yummie Lips - Cherry Care Gloss
Det här glosset drar också mot hallonrött men med en touch av orange i. Den är tjock i konsistensen och lite klistrig men helt ok. Den snedställda applikatorn gör att man kan behöva jämna till det med fingret eller en liten pensel. 
 
7. Figs & Rouge Balm - Cherry & Vanilla
Det här läppbalsamet som kom men septemberboxen från Glossybox har en kornig kosistens som smälter när det kommer på läpparna. Det luktar gott och är väldigt drygt - förvånansvärt drygt för att vara ett läppbalsam. Förpackningen är ju också ursöt men jag har lite svårt för produkter som ligger i burkar. Det blir lätt ohygieniskt. 
 
8. Clinique High Impact Rouge Impact - 17 Rosette
Det här läppstiftet fick jag på klubbkvällen på Åhléns eventkväll igår och det tackar jag ju såklart för. Det är ett mörkrött läppstift som drar åt det varmare hållet i färgen. Hylsan är inte mycket att hänga i julgranen - blek grön och plastig men innehållet är desto bättre. Formulan är mjuk och sitter bra och färgen som känns semimatt passar mig oväntat bra. Den ger mina läppar lite extra tryck. Tummen upp!
 
9. H&M Candy Road Lip Gloss - Vanilla Icecream
Det här läppglanset köpte jag mest för den urgulliga förpackningen och den härliga doften av söt vanilj. Den luktar godis! Den är genomskinlig i färgen med en lätt ljusrosa ton. Jag slänger på det ibland bara för att få en glossigare look.
 
10. Dior Addict Lipstick - 343 Miss Dior
Det här läppstiftet tycker jag jättemycket om. Det är så Dior-igt! Härlig hylsa och väldigt mjuk konsistens. Just den här färgen matchar mina läppar bra och framhäver dem fint. Ett bra vardagsfärg för att ge läpparna ett lyft.
 
11. Jelly Pong Pong - Lip Frosting
Den här fick jag också med augustiboxen från Glossybox och jag har använt den en hel del. Söt rosa färg med lite skimmer, bra hållbarhet och konsistens. Många har klagat på att tuben är opraktiskt och jag kan förstå det men samtidigt är det ju inte så svårt att trycka ut lite på pekfingret och stryka på. Dessutom gör det det så mycket enklare att dra på det som rouge än om det hade varit en snedställd applikator. Jag tar ofta på den både på läppar och kinder om jag sla göra något efter jobbet. Sen är ju förpackningen så söt så man dör! Jag ska beställa hem lite fler söta saker från Jelly Pong Pong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0